تاریخ و ساعت بازی تراکتور و فجرسپاسی | جنگ صدرنشین اسمی با صدرنشین رسمی چالش‌های هاشمیان مقابل زارع؛ ملوانان هلی کوپتر سرخ را سرنگون می‌کنند؟ هزینه گزاف بارسلونا برای میزبانی در هر بازی علی کریمی از خارج رانده از ایران مانده نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و ملوان (۲ مهر ۱۴۰۴) + لینک و قیمت حسن یزدانی در اتحادیه جهانی کشتی پست گرفت خیز اسلات برای انقلاب در لیورپول تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و ملوان در هفته پنجم لیگ برتر | تدبیر هاشمیان برای خروج از بحران اسامی داوران بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر اعلام شد برنامه بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال (فصل ۰۵-۱۴۰۴) | سرخابی‌ها به دنبال جبران مافات پیاتزا: بازی با جمهوری‌چک از صربستان سخت‌تر است سرمربی تیم ملی جودو ایران: جشنواره خانواده ورزش، فرصتی برای پرورش قهرمانان آینده است + فیلم علوی‌مقدم: جشنواره «خانواده ورزش» بسترساز نشاط اجتماعی است + فیلم از نمایش‌های رزمی تا کشف استعدادها؛ روایت چهارمین روز جشنواره خانواده ورزش + فیلم فدراسیون فوتبال به دنبال استخدام مربی خارجی حضور تیم فوتسال استقلال در لیگ دسته اول قطعی شد افشاگری درباره دستمزد آنتونیو آدان | ۲ میلیون دلار به‌جای ۲۰۰ هزار دلار مانع بزرگ سد راه بازگشت ماشاریپوف به ترکیب استقلال تاریخ و ساعت بازی والیبال ایران و جمهوری‌ چک در یک‌چهارم نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۵ | یک قدم تا تاریخ‌سازی بازگشت بیفوما به تمرینات پرسپولیس بعد از تذکر جدی
سرخط خبرها

گرندپریکس ایتالیا تحت تاثیر یک فرانسوی!| عملکرد درخشان نیکلاس لطیفی در مونزا

  • کد خبر: ۴۱۹۰۵
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
گرندپریکس ایتالیا تحت تاثیر یک فرانسوی!| عملکرد درخشان نیکلاس لطیفی در مونزا
در مسابقات جایزه بزرگ ایتالیا یک راننده فرانسوی فرمول ۱ به مقام قهرمانی رسید.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، مسابقات گرندپریکس فرمول ۱ ایتالیا در پیست شهر مونزای ایتالیا برگزار شد و در نهایت پیر گسلی، راننده فرانسوی موفق شد با ثبت رکورد ۱ ساعت و ۴۷ دقیقه و ۶ ثانیه، در بین بزرگان فرمول ۱ جهان به مقام قهرمانی دست یابد. از سال ۱۹۹۶ که اولویه پانیس فرانسوی موفق شد در موناکو قهرمان شود، تا به امروز دیگر یک فرانسوی موفق به کسب این افتخار نشده‌بود.

گسلی نام خود را به عنوان صد و نهمین قهرمان گرندپریکس ثبت کرد. آخرین مسابقه گرندپریکس به سال ۲۰۱۹ برمی‌گشت که چارلز لکرک قهرمان شده بود.

تا قبل از رقابت مونزا، اولین و آخرین قهرمانی تیم تورو روسو به موفقیت سباستین وتل در سال ۲۰۰۸ خلاصه می‌شد.

کارلوس سینز از تیم مک‌لارن به عنوان دوم رقابت‌ها دست یافت. هم‌تیمی او، لاندو نوریس به عنوان چهارم دست یافت. قطعا این نتایج برای مک‌لارن اتفاقی بزرگ قلمداد می‌شود، زیرا آن‌ها از سال ۲۰۱۱ موفق نشده بودند، ۲ راننده برتر در یک مسابقه داشته باشند.
اما شگفتی اصلی مسابقات ناکامی تیم‌های مرسدس‌بنز، فراری و ردبول بود. از مسابقات ۲۰۱۲ مجارستان تاکنون سابقه نداشت که هیچیک از رانندگان این تیم‌ها در بین افراد برتر مسابقات جایزه بزرگ فرمول ۱ قرار نگیرند.

این سه تیم از مسابقات ۲۰۱۳ استرالیا تا به امروز برنده ۱۴۶ عنوان پی در پی در رقابت‌ها شده بودند. از زمانی که ماشین‌های تیم مرسدس‌بنز به توربوهیدرید مجهز شده‌اند، اولین بار است که مرسدس بنز در مسابقه‌ای اینچنین ناکام است. بهترین عملکرد والتری بوتاس، راننده مرسدس بنز قرار گرفتن در رتبه پنجم بود.

گرچه لوییز همیلتون به عنوان هفتم دست یافت، اما او همچنان رکورد‌های بی‌نظیری را در اختیار دارد. او به چهل و یکمین امتیاز متوالی خود در مسابقات مختلف دست یافت و همچنین در مجموع او به امتیاز ۲۲۱ رسید و رکورد مجموع امتیاز را همچنان در اختیار دارد.

راننده دورگه ایرانی، نیکلاس لطیفی نیز در این مسابقات حضور داشت و به بهترین عنوان تاریخ فعالیت خود دست یافت. او با کسب رتبه یازدهم به کار خود پایان داد. نیکلاس لطیفی که با ملیت کانادایی خود در این رقابت‌ها حضور داشت، ۳۲.۸۶۷ ثانیه پس از گسلی، قهرمان رقابت‌ها به کار خود پایان داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->